1. Formalności przedślubne należy załatwiać w parafii narzeczonej bądź narzeczonego około trzech miesięcy przed ślubem. Termin ślubu można ustalić dużo wcześniej.
2. O przynależności do konkretnej parafii decyduje wyłącznie fakt fizycznego zamieszkania (a nie zameldowania).
3. Zasadą jest, iż sakrament małżeństwa przyjmuje się w parafii narzeczonego lub narzeczonej. Gdyby jednak zaistniały jakieś warunki wskazujące na potrzebę zawarcia małżeństwa poza własną parafia należy uzyskać licencję na ślub w innym kościele.
4. Narzeczeni planujący ślub w piątek, przed zarezerwowaniem terminu w kancelarii parafialnej, muszą uzyskać dyspensę w Kurii biskupiej (ul. Floriańska 2a Warszawa).
5. Zawierający sakramentalny związek małżeński w Kościele Katolickim są zobowiązani:
A: do uzyskania dla niego skutków cywilnych (tzw. ślub konkordatowy) przedstawiając odpowiedni dokument z USC;
B: albo do wcześniejszego zawarcia kontraktu cywilnego przedstawiając akt cywilny z USC.
6. Obydwoje narzeczeni przedstawiają:
a) Aktualne świadectwo chrztu świętego, tj. nie starsze niż trzy miesiące z adnotacją "do ślubu kościelnego".
b) świadectwo bierzmowania (jeśli na świadectwie chrztu jest odnotowane, to wystarcza).
c) Dokument poświadczający ukończenie kursu przedmałżeńskiego lub co najmniej aktualne uczestniczenie w kursie przedmałżeńskim.
d) Dokument poświadczający uczestnictwo w trzech spotkaniach w poradni rodzinnej.
e) Świadectwo ukończenia katechizacji w zakresie szkoły średniej.
f) Dokument z USC: "Zaświadczenie stanowiące podstawę sporządzenia aktu małżeństwa".
g) Dowody osobiste (do wglądu).